Retourbeleid

Wettelijk heeft de koper recht op een afkoelingsperiode van 7 dagen, waarin de koper Sugar And Sweets schriftelijk kan informeren dat hij van de aankoop wil afzien. De koper draagt de transportkosten voor de retourzending, en het aankoopbedrag wordt terugbetaald. In de praktijk kan Sugar And Sweets deze regeling alleen toepassen op non-foodartikelen (21% BTW), omdat de wet bepaalt dat deze regeling niet geldt voor voedingsmiddelen, en dit om hygiënische redenen. Dit omvat alle artikelen die worden aangeboden tegen 6% BTW (alles wat uit voedsel bestaat of voedsel bevat).

De koper dient de geleverde goederen bij ontvangst te controleren. Indien blijkt dat de goederen beschadigd of onvolledig zijn, moet de koper dit onmiddellijk schriftelijk melden aan Sugar And Sweets, waarna de goederen worden vervangen of terugbetaald indien de klacht gegrond is.

In het geval van geschillen die niet op de normale manier worden opgelost, kan de consument een klacht indienen bij de 'Online Dispute Resolution' of kortweg het 'ODR-platform'. Dit kan door het formulier in te vullen op het Europese ODR-platform via https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Home